کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلینتون تاکید کرد؛

حفظ قدرت آمریکا در اقیانوس آرام

خبرگزاری فارس , 23 آبان 1391 ساعت 19:40

وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست‌های دفاعی در استرالیا به سر می‌برد، اعلام کرد که آمریکا خود را قدرت اقیانوس آرام می داند و هیچ گاه حقیقتا آسیا را ترک نکرده است


به نقل از خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا که با هدف تعمیق روابط دفاعی میان واشنگتن و کانبرا به استرالیا سفر کرده است، امروز سه شنبه در ضمن سخنرانی خود در مرکز «Perth USAsia» در غرب استرالیا، بر اهمیت منابع استراتژیک آمریکا در امتداد اقیانوس هند و آرام تاکید کرد.
کلینتون که برای شرکت در رایزنی های میان وزرای خارجه آمریکا و استرالیا در شهر «پرث» به سر می برد، اعلام کرد که اقیانوس هند و آرام، در کانون چشم اندازی قرار گرفته است که آمریکا در آن چشم انداز خود را «قدرت اقیانوس آرام» می داند.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: این آب ها به طور فزاینده ای در قلب اقتصاد جهانی قرار دارند و تمرکز کلیدی گسترش تعاملات آمریکا در منطقه محسوب می شوند و همان چیزی است که ما گاهی آن را محور اصلی خود در آسیا می نامیم.
بر اساس این خبر، دولت آمریکا همواره در حال تقویت منابع و روابط خود در اقیانوس آرام بوده است تا از این طریق با ظهور و نفوذ قدرت های منطقه ای مانند هند و چین مقابله کند.
وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: ما هیچگاه حقیقتا آسیا را ترک نکردیم و همواره در این جا حضور داشته ایم و خود را یک قدرت در اقیانوس آرام می دانیم اما در قرن بیست و یکم آنچه اهمیت دارد این است که ما صراحتا این موضوع را روشن سازیم که ما اینجا هستیم تا بمانیم و طرز تفکر ما درباره اقیانوس آرام و آسیا و منطقه برای آینده ما و شما حیاتی است.
«لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا به همراه کلینتون فردا چهارشنبه، با «جولیا گیلارد» نخست وزیر و همچنین «استفان اسمیت» وزیر دفاع و «باب کار» وزیر امور خارجه استرالیا دیدار خواهند کرد.


کد مطلب: 13812

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/13812/حفظ-قدرت-آمریکا-اقیانوس-آرام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir