کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحریف تاریخ در کتاب‌های درسی دولت باکو

15 مهر 1399 ساعت 22:54

در کتاب‌های درسی دولت باکو به 9 استان ایران، ادعای ارضی شده و حتی جالب آن که مازندران و گیلان هم جزو آذربایجان به شمار آمده‌اند!... در این کتاب‌ها مزدک، کمونیست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان یک سنت بابکی، دفاع شده است. همچنین از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده است!


با توجه به تحرکات مشکوک دولت باکو در تحریف تاریخ، حدود آذربایجان و اران و شروان، هم اکنون شاهد گسترش تبلیغات منفی علیه ایرانیان و چاپ کتاب‌های رسمی و غیر رسمی علیه تمامیت ارضی ایران هستیم.
به گزارش «تابناک»، پس از فروپاشی شوروی و استقلال اران با نام جمهوری آذربایجان، جریانات ضد ایرانی با حضور شخصی به نام «ابو الفضل ایلچی بیگ»، قدرت را به دست گرفتند و دیگر بار، جریان ایران ستیزی در آن سامان آغاز شد و دستمایه این تبلیغات و جریان، همان ایده‌های شرق شناسان شوروی پیشین با نگاه کمونیستی بود که تلاش می‌کردند با هر ترفندی، بین ملت بزرگ ایران و مردم شمال ارس خطوط پررنگی ترسیم کنند تا علاقه‌ای به زندگی مشترک و دوستانه بین این ملت واحد جدا افتاده از هم ایجاد نشود.
در کتاب‌های درسی جمهوری آذربایجان، ادعا شده است، پانصد سال پیش کشوری به نام آذربایجان! وجود داشته که اردبیل و تبریز هم جزو آن بودند و ایرانیان از زمان کوروش (بزرگ) به این سرزمین تجاوز می‌کرده‌اند!
در این کتاب‌ها مزدک، کمونیست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان یک سنت بابکی، دفاع شده است. همچنین از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده است!
در کتاب‌های درسی دولت باکو به 9 استان ایران، ادعای ارضی شده و حتی جالب این که مازندران و گیلان هم جزو آذربایجان به شمار رفته‌اند!
همچنین در کتاب‌های درسی و رسمی «هنر» در جمهوری آذربایجان، همه هنر ایران، آذری فرض و تعریف شده و حتی شاعران پارسی گوی چون خاقانی و نظامی گنجوی (که زادگاهش روستای تا در تفرش است) و خواجه نصیرالدین طوسی نیز ترک تبار فرض شده‌اند.
گفتنی است، آذربایجان به عنوان تاج ایران در تاریخ، همواره نقشی سترگ در حفاظت و بقای هویت و ملیت و مذهب ایران زمین داشته‌اند و آگاهی کامل و دفاع بموقع از هویت و یادآوری پیشینه واقعی تاریخی منطقه، می‌تواند دشمنان ایران را در ایفای توطئه‌های تجزیه طلبانه خود و اربابانشان مأیوس کند.
آذري‌هاي ايراني که از ميان آنان، مردان بزرگي مانند شيخ محمد خياباني، ثقة‌الاسلام، ستارخان، باقر خان، شهيد باکري و … برخاسته و تا پاي جان از اسلام و تماميت ارضي ايران و آزادي آن دفاع کرده‌اند، مي‌توانند نزدیکی هر چه بیشتر ايراني تباران آن سوي ارس را که تا 196 سال پيش شهروندان ايران بودند، با ایران قدرتمند موجب شوند.


کد مطلب: 137668

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/137668/تحریف-تاریخ-کتاب-های-درسی-دولت-باکو

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir