شرکت کروز که با بیش از ۱۲ هزار نیروی کار در کشور پیشتاز داخلیسازی است،در سال جهش تولید خانواده ۱۲هزار نفری کروز در صدد است با افزایش بیش از ۴۰ درصدی و متناسب با افزایش تیراژ خودروسازان، همراه با ارتقای کیفیت محصولات، تولید خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهد. نامگذاری امسال به نام جهش تولید آن هم پس از سال رونق تولید، بدان مفهوم است که قاعدتا موانع تولید در سال رونق تولید رفع شده و امسال تولیدکنندگان باید با خیالی آسوده نرخ تولید را افزایش دهند. این موضوع علاوه بر افزایش حجم تولید ناخالص کشور که طبیعتا باعث افزایش درآمدهای غیرنفتی و در نتیجه بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور میشود، رفع مهمترین عامل افزایش قیمتها در بازار یعنی فاصله معنادار میان عرضه و تقاضای کالاها به ویژه خودرو را به دنبال خواهد داشت
شرکت کروز که با بیش از ۱۲ هزار نیروی کار در کشور پیشتاز داخلیسازی است،در سال جهش تولید خانواده ۱۲هزار نفری کروز در صدد است با افزایش بیش از ۴۰ درصدی و متناسب با افزایش تیراژ خودروسازان، همراه با ارتقای کیفیت محصولات، تولید خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهد. نامگذاری امسال به نام جهش تولید آن هم پس از سال رونق تولید، بدان مفهوم است که قاعدتا موانع تولید در سال رونق تولید رفع شده و امسال تولیدکنندگان باید با خیالی آسوده نرخ تولید را افزایش دهند. این موضوع علاوه بر افزایش حجم تولید ناخالص کشور که طبیعتا باعث افزایش درآمدهای غیرنفتی و در نتیجه بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور میشود، رفع مهمترین عامل افزایش قیمتها در بازار یعنی فاصله معنادار میان عرضه و تقاضای کالاها به ویژه خودرو را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،با وجودی که صنعت خودرو ایران یکی از نخستین اهداف تحریمهای ناجوانمردانه بینالمللی بود، اما نشان داد که نه تنها این فشارها موجب توقف فعالیت این صنعت نمیشود بلکه با تلاش فعالان این حوزه پیشرفتهای چشمگیری نیز حاصل شده است. از پیشرفتهای آن میتوان به حرکت جهادگران شرکت صنایع تولیدی کروز در بومیسازی قطعات خودرو اشاره کرد که با وجود تحریمها در سال رونق تولید کمر به بومیسازی قطعات خودرو بست و حالا در سال «جهش تولید» ظرفیتهای خود را افزایش داده است. بزرگترین و پیشرفتهترین قطعهساز کشور با تاسی از فرمایشهای مقام معظم انقلاب در تحقق شعار سال ۹۹ که با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده، اهتمام خود را به کار گرفت تا گامهای موثری در تحقق این شعار بردارد و بومیسازی ۳هزار قطعه همراه با ارتقای کیفیت از جمله این گامها بوده است.
شرکتهای خودروساز بیش از آنکه همت خود را روی تولید محصولات جدید که تامین قطعات آنها وابستگی بیشتری به منابع خارج از کشور دارد معطوف کنند، باید ظرفیت بیشتر خطوط تولید خود را به خودروهایی اختصاص دهند که از عمق ساخت داخل بیشتری برخوردار است. تخصیص ظرفیت خطوط تولید خودروسازان به تولید خودروهایی که وابستگی کمتری به قطعه سازان خارجی دارند، استراتژی هوشمندانهای برای سالی است که بهنام جهش تولید نامگذاری شده است. برهمین اساس کروز با ارتقای کیفیت محصولات خود توانست با همکاری مهندسان توانمند داخلی و استفاده از توان شرکتهای دانش بنیان و نخبگان کشور داخلیسازی قطعات خودرو در ۱۶ دسته محصول را دنبال کند و به هدف نهایی که حفظ تولید و اشتغال در کشور است جامه عمل بپوشاند.
اشتغالزایی در راستای تحقق جهش تولید
شرکت کروز که هماکنون با بیش از ۱۲ هزار نیروی کار در کشور پیشتاز داخلیسازی است، چندی پیش در فراخوانی عمومی از علاقهمندان جهت همکاری دعوت به ارسال رزومه کرد که با استقبال خوبی همراه شد و به منظور تامین نیرویانسانی موردنیاز خود در زمینه پژوهشی و مشاغل تکنسین و اپراتور خط تولید، تعداد ۱۰۰۰ نفر را طی ۴ ماه گذشته جذب کرد.
ایجاد بزرگترین مرکز طراحی قطعات خودرو
کروز بزرگترین مرکز طراحی قطعات خودرو با بهترین دستگاههای طراحی را ایجاد و تجهیز کرده که حاصل آن سبب ارتقای تولیدات داخلی قطعات کشور میشود. این شرکت برای داخلیسازی قطعات هزینههای فراوان و سرمایهگذاری بالایی کرده و حتی از سوی کسانی که در واردات سهم بالایی دارند، مورد هجمههای فراوانی قرار گرفته، ولی در این راه استوار مانده و برای داخلیسازی قطعات با کیفیت همیشه آماده است. کروز طراحی قطعات را از مرحله مهندسی معکوس آغاز کرد و امروز توان آن را دارد براساس درخواست خودروساز، همگام با هر سطح از تکنولوژی روز دنیا، سیستمهای داخلی خودرو را از ابتدا طراحی کند.
همکاری با نخبگان کشور
بزرگترین قطعهساز کشور به این موضوع اعتقاد دارد که همکاری بین صنعت و دانشگاهها باید تقویت شود و در این راستا از سال گذشته همکاری با دانشگاهها را آغاز کرد و توانست با همکاری جوانان نخبه و دانشگاهی، قطعات استراتژیک وهایتک خودرو را به خودکفایی برساند. این شرکت با حضور موثر در اقتصاد مقاومتی و در شرایطی که وزارت صمت توجه ویژه به توسعه ساخت داخل در صنعت قطعهسازی با هدف کاهش واردات و ارزبری دارد، سعی در رسیدن به خودکفایی کامل در این صنعت را دارد که در حال حاضر ۵۰ پروژه با دانشگاههای معتبر کشور از جمله شریف، تهران و امیرکبیر در حال انجام است و تاکنون توانسته ۳۰۰۰ قطعه از قطعات موردنیاز خطوط تولید خودروسازان را که در گذشته از خارج از کشور تامین میشد، با عمق ساخت داخل و دانش مهندسان و نخبگان این شرکت بومیسازی کند. کروز برای ارتقای دانش فنی، کاهش هزینههای تولید، افزایش بهرهوری و... حدود ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاههای مذکور را در واحد تحقیق و توسعه خود مستقر کرده که در آینده با گذراندن واحدهای آموزشی میتوانند جذب این واحد شوند. از آنجا که با تکیه بر توان جامعه دانشگاهی خیلی راحتتر میتوان مشکلات به وجود آمده از تحریمها را بیاثر کرد جذب نخبگان در کروز همچنان ادامه دارد.
چشمانداز کروز در سال جهش تولید
خانواده ۱۲هزار نفری کروز سعی دارد تا در سالجاری با افزایش بیش از ۴۰ درصدی و متناسب با افزایش تیراژ خودروسازان، تولید خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهد و در این راستا تمهیدات لازم برای تحقق آن، تامین مواد اولیه و اجزای موردنیاز جهت تولید در دستور کار قرار داده است. علاوه بر افزایش تیراژ، تولید انبوه ACU بومیسازی شده، افزایش عمق خودکفایی در کیسههای ایربگ سرنشین و راننده، قطعات ترمز، ECU خودروهای گازسوز و چندین پروژه دیگر با همکاری دانشگاههای مطرح کشور در دست اقدام دارد. امسال قرار است تا خودروهای شاهین و ساینای ۹۹ از خانواده سایپا و رانا پلاس از محصولات ایرانخودرو به بازار عرضه شود و در این راستا توسعه محصول دسته سیم، ECU، قطعات شبکه الکترونیک و برق خودرو از قبیل جلو آمپر، سوئیچ بانک، ست کامل چراغهای جلو و عقب، قطعات تزئینی، مجموعه قطعات ایربگ و غربیلک فرمان، قطعات ترمز و... از اولویتهای کروز در سال ۹۹ است و برای دستیابی به اهداف، نسبت به تدوین برنامهها در راستای تولید انبوه این قطعات اقدام شده است.