با وجود اینکه تقریبا سه روز کاری از وجود اخلال در سیستم کارگزاری آگاه میگذرد، مشتریان این کارگزاری همچنان برای ورورد به سامانه و انجام معاملات آنلاین با مشکل مواجه هستند. مشکلی که مدیرعامل شرکت کارگزاری آگاه اعلام کرده هرچند نمیتوان برآورد کرد که چه زمانی به طور کامل برطرف شود اما به مرور رفع خواهد شد.
با وجود اینکه تقریبا سه روز کاری از وجود اخلال در سیستم کارگزاری آگاه میگذرد، مشتریان این کارگزاری همچنان برای ورورد به سامانه و انجام معاملات آنلاین با مشکل مواجه هستند. مشکلی که مدیرعامل شرکت کارگزاری آگاه اعلام کرده هرچند نمیتوان برآورد کرد که چه زمانی به طور کامل برطرف شود اما به مرور رفع خواهد شد.
به گزارش ایسنا، کارگزاری آگاه از روز چهارشنبه دچار اختلال و علت آن سوختگی دیتاسنتر و دستگاه ذخیره اطلاعات اعلام شد. مشکلی که همچنان به قوت خود پابرجاست و امروز هم مانند روز چهارشنبه و روز شنبه، مشتریان این کارگزاری موفق به انجام معاملات آنلاین نشدند. این مشتریان در تماس با ایسنا اعلام کردند علاوه بر اینکه با سرمایه اندک یا قابل توجهی که وارد بازار سرمایه کردهاند، حدود سه روز است که امکان انجام معامله ندارند، نگرانیهایی هم از قبیل از بین رفتن اطلاعات خود مطرح کردهاند.
در این راستا، رضا سرافراز - مدیرعامل شرکت کارگزاری آگاه - در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه از شنبه سرویس های این کارگزاری وارد مدار شده است، اظهار کرد: با این حال سیستمها هنوز با اختلال مواجه است. البته نه در این حد که همه مشتریان نتوانند معاملات را انجام دهند. در واقع تعدادی از مشتریان میتوانند و تعدادی دیگر نمیتوانند. این موضوع از روز شنبه درحال بررسی است و به مرور زمان اشکالات آن را برطرف خواهیم کرد. همه تلاش خود را میکنیم که مشکلات آنلاین برطرف شود و به وضعیت با ثباتی برسیم.
وی به این سوال که آیا اطلاعات مشتریان کارگزاری آگاه از بین رفته است یا خیر، پاسخ داد: همه اطلاعات مشتریان موجود است و ما تحت هیچ شرایطی مشکل دیتا و از بین رفتن دیتا نداریم. مشکل تجهیزاتی بوده که به آن خسارت وارد شده است که آن ها را تغییر دادیم و تجهیزات بهتری به کار گرفتیم.
به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری آگاه مشخص نیست چند روز زمان ببرد تا مشکلات ایجاد شده به طور کامل برطرف شود.
سرافراز همچنین به این سوال که انتقاداتی به کارگزاری آگاه وارد است مبنی بر اینکه زیرساختهای این کارگزاری نسبت به میزان مشتری که جذب میکند پاسخگو نیست، پاسخ داد: ظرف این دو سال گذشته حداقل ظرفیت زیرساختی را ۱۰ برابر کردیم و این برنامه همچنان ادامه دار است. اینجور نیست که از یک طرف مشتری مراجعه می کند و از طریف دیگر فکری برای توسعه زیرساختها نکردهایم. اما واقعیت این است که تقاضایی که سمت بازار سرمایه می آید بیشتر از طرفیت هایی است که ایجاد می شود.
وی ادامه داد: این موضوع فقط درمورد آگاه نیست و شامل همه شرکتهای ارائه کننده این خدمات و ارکان بازار میشود.