کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش شهرهای قرمز خوزستان

21 خرداد 1399 ساعت 21:08

استاندار خوزستان از کاهش تعداد شهرهای قرمز استان از ۱۶ شهر به ۹ شهر خبر داد.


 استاندار خوزستان از کاهش تعداد شهرهای قرمز استان از ۱۶ شهر به ۹ شهر خبر داد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۲۱ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: تعداد شهرهای قرمز خوزستان از ۱۶ شهر به ۹ شهر کاهش یافته است؛ البته این وضعیت طبق پروتکل دانشگاه‌ علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است. پروتکل دانشگاه علوم پزشکی اهواز محتاطانه‌تر است و طبق پروتکل وزارت بهداشت، تعداد شهرهای خوزستان کمتر از این است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: روند موارد بستری در هفته پانزدهم نسبت به هفته چهاردهم کاهش یافته است و فکر می‌کنیم در هفته شانزدهم نیز روند بهتر باشد.
استاندار خوزستان گفت: با اقدامات انجام‌شده و افزایش نمونه‌گیری، بیماران سریع‌تر شناسایی و زودتر از دیگر افراد جامعه جدا شده‌اند که این مساله باعث کاهش روند موارد بستری شده است و امیدواریم این کاهش ادامه داشته باشد و شدت شیب نزولی بیشتر شود.
شریعتی بیان کرد: در عین حال که شرایط زندگی و معیشت مردم باید فراهم و به حالت نسبتا عادی برگردد، باید سبک زندگی نیز اصلاح شود و تغییر یابد و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود. زمانی که مردم در اجتماعات حضور پیدا می‌کنند باید از ماسک استفاده کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی افزود: چهار ماه است که نیروهای کادر بهداشتی و درمانی شبانه‌روز درگیر این ویروس هستند و فرسوده و خسته شده‌اند و همچنان ایستاده‌اند و حافظ سلامت جامعه هستند اما باید بازتوانی داشته باشند.
استاندار خوزستان ادامه داد: از مردم می‌خواهیم همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حتی بهتر و بیشتر رعایت کردن ادامه دهند. دستگاه‌های اجرایی و نیروهای انتظامی نیز به ما کمک کنند تا به تدریج، شرایط بهتری پیدا کنیم.
شریعتی در خصوص بازگشایی اماکن ورزشی، بیان کرد: طبق آن چیزی که به ما اعلام شده فعالیت اماکن ورزشی و آرایشگاه‌ها ۲ درصد در ابتلا به کرونا نقش دارد و مقرر شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نوبت‌دهی، بازگشایی شوند اما کار به گونه‌ای نباشد که در محل تجمع شود تا به تدریج به حالات ملی نزدیک‌تر شویم. البته بازگشایی یک سری مراکز تصویب نشده است و قرار شده که هفته آینده مجددا در جلسه ستاد بررسی شود.
انتهای پیام


کد مطلب: 130914

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/130914/کاهش-شهرهای-قرمز-خوزستان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir