هاجر تحریری نیک صفت در گفتوگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استخدامهای سال جاری اظهار کرد: برای هریک از استانداران کلیه مجوزها طی لیستی ارسال شده است و در صورتی که استانداران تایید کنند که مسائل قانونی مربوط به دریافت مجوزهای استخدام را رعایت کردهاند و میتوانند بار مالی لازم برای نیروی انسانی جدید را تامین کنند فرم را امضا میکنند.
وی با اشاره به این فرمها به تایید وزیر کشور میرسد و پس از آن برای تایید به معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی ارسال میشود، گفت: پس از طی این مراحل مجوزهای مربوط به استانها صادر میشود تا فرایند لازم را انجام دهند.
معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در ادامه تصریح کرد: پس از طی این مراحل استانهایی که آزمون را برگزار کردند نتیجه را اعلام می کنند و استانهایی هم که آزمون را برگزار نکرده اند پس از طی مراحل آزمون برگزار میکنند.
تحریری نیکصفت همچنین از الکترونیکی شدن فرایند نظارت خبر داد و اضافه کرد:در صدد هستیم تا کلیه فرآیندهای مربوط به استخدام و چند فعالیت دیگر را علاوه بر واگذاری به استانها به صورت الکترونیکی و سیستمی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه این امور از طریق سامانه کارمند ایران انجام میشود، تصریحکرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و اکنون مراحل نهایی طی میشود و با توجه به اینکه چارچوب و قوانین در این سامانه قرار میگیرد کلیه استان ها دقیقا بر اساس قوانین و به صورت یکپارچه عمل میکنند و روند کار توسط استانها سرعت میگیرد و و ارباب رجوع و ذینعفان زودتر به نتیجه میرسند.
معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تاکید کرد: انتظار ما این است که این فرایند در کمتر از یک ماه انجام شود و شاهد این باشیم که کنترل و نظارت به صورت الکترونیکی انجام شود.