کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازی امروز مبتنی بر سیاست قدرت است

25 دی 1398 ساعت 13:50

یک استاد دانشگاه معتقد است: مزیت دیپلماسی ما عدم سازش و کنش حقوقی است. دیپلماسی و کنش حقوقی می تواند برای افکار عمومی باشد اما مانع راهبرد سیاست قدرت آمریکا نمی‌شود.


یک استاد دانشگاه معتقد است: مزیت دیپلماسی ما عدم سازش و کنش حقوقی است. دیپلماسی و کنش حقوقی می تواند برای افکار عمومی باشد اما مانع راهبرد سیاست قدرت آمریکا نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، ابراهیم متقی در همایش پیامدهای منطقه‌ای و بین المللی ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: یاد دورانی افتادم که علی شریعتی به نام عصر عاشورا یا بعد از عاشورا می‌نامید. واقعیت این است که امروز فضا فضای پس از شهادت است. در این شرایط می‌خواهیم با بررسی محدود ببینیم سیاست آمریکا با ما چه بوده، چه شده که ترور سلیمانی را دستور کار قرار دادند و در آینده چه می‌شود.
وی ادامه داد: راهبرد آمریکا راهبرد سه شاخه مهار تهدید و تحریم بود. قالب دیگری به نام مقابله هم پیدا کرد. مسئله اصلی آمریکا در چند ماه گذشته برنامه ریزی برای برخورد بود. ذهنیت و ادراک ما باید شفاف باشد. فضای فعلی فضایی است که آمریکایی‌ها بر اساس راهبردی که مبنایش استطکاک است پیش بردند .
این استاد دانشگاه گفت: بحث اصلی ترامپ این است که استطکاک را از حاشیه شروع می کند و به فضای داخلی کشور گسترش می دهد.
وی با بیان این که  اگر قابلیت هسته‌ای ما حفظ شده بود اگر در فضایی قرار داشتیم که قابلیت هایمان را از دست نمی دادیم شک نداشتیم هیچگاه آمریکا جرات انجام چنین کاری را نداشت. استطکاک انجام گرفت. کجا را زد؟ نقطه ثقل جمهوری اسلامی را معتقد است: زیاد خوشحال نباشیم بگوییم اقدام متقابل انجام دادیم. آمریکایی‌ها نقطه ثقل راهبری جمهوری اسلامی را که مبنتی بر مقاومت امنیت منطقه ای بود را نشانه گرفتند؛ اقدام ما اقدامی ارزشمند و ضروری بود اما تمام شدنی نیست.
متقی تصریح کرد: توییت‌های ترامپ در این یک هفته گذشته را ببینید. الگوی رفتاری‌اش این بود که در صدد تغیر رژیم نیستم و درصدد همکاری با دولت ایران هستم. الگوی رفتاری ترامپ یک الگوی دوگانه است که هر دو مربوط به دو طرف یک سکه است.
این استاد دانشگاه گفت: بازی امروز مبتنی بر سیاست قدرت است. فکر نکنید آمریکایی‌ها الگوهای رفتاری خود را بر اساس نهادهای حقوقی بنا می‌گذارند. وقتی در برجام به چهار نفر اکتفا کردیم آمریکایی ها ۱۲۰ استاد را در وین داشتند. مزیت دیپلماسی ما عدم سازش و کنش حقوقی است. دیپلماسی و کنش حقوقی می تواند برای افکار عمومی باشد اما مانع راهبرد سیاست قدرت آمریکا نمی شود.


کد مطلب: 122040

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/122040/بازی-امروز-مبتنی-سیاست-قدرت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir