کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس كل دادگستری استان تهران اعلام كرد؛

صدور آرای متهمان پرونده بیمه تا 10 روز آینده

خبرگزاری ايرنا , 9 مرداد 1391 ساعت 10:10

رییس كل دادگستری استان تهران ضمن بیان جزئیات آخرین رسیدگی به پرونده محمد جواد لاریجانی در رابطه با مناقشات بخشی از زمین های كشاورزی جواد آباد ورامین ، از صدور آرای متهمان پرونده اختلاس از شركت بیمه ایران تا ۱۰ روز آینده خبر داد.


'علیرضا آوایی' یكشنبه شب در حاشیه جشن حمایت از خانواده های نیازمند زندانیان استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینكه رییس دادگستری استان تهران شخصا مسوول پیگیری پرونده آقای لاریجانی است ،گفت : رییس قوه قضاییه چند ماه پیش با من درباره این پرونده صحبت كرد و تقاضای موكد داشت تا این پرونده پیگیری و به سرعت رسیدگی شود.

این مقام مسوول در دستگاه قضایی ادامه داد:آیت الله لاریجانی تاكید داشت در این پرونده ملاحظه هیچ فرد یا شخص خاصی نشود زیرا معتقد است نباید به خاطر اینكه یكی از بستگان وی اعم از فرزند یا برادر در دستگاه قضایی پرونده دارد، آبرو و حیثیت نظام و مسوولان زیر سووال برود.

آوایی افزود: بلافاصله پس از تاكید رییس دستگاه قضا مبنی بر پیگیری و رسیدگی سریع پرونده یاد شده، پیام و مطالبه رییس قوه قضاییه به رییس دادگاه 'جواد آباد' اطلاع داده شد.

وی یادآور شد: تا كنون حدود پنج تا شش مرتبه با رییس دادگاه جواد آباد تماس تلفنی داشته ام و پرونده نیز مراحل قانونی خود را طی كرده است كه البته بنابر تاكید رییس دستگاه قضا اصرار داشتم روند قانونی پرونده یاد شده سریع تر طی شود.

به گفته این مقام مسوول در دستگاه قضایی كشور، قرار بود روز یكشنبه رییس دادگاه جواد آباد گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در رابطه با این پرونده را به آیت الله لاریجانی ارایه دهد اما به دلیل بیماری رییس دستگاه قضا، این جلسه لغو شد و احتمالا به هفته آینده موكول می شود.

آوایی افزود: سیر پرونده تا كنون قانونی و منطقی بوده است اما چون شكایت صورت گرفته در پرونده یاد شده، نیاز به كارشناسی دارد ممكن است قدری زمان ببرد.

وی گفت: قصد داریم به دور از فضای جنجالی و رسانه ای و به صورت حرفه ای و در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی شود و مطالبه رییس قوه قضاییه نیز رسیدگی قضایی و حرفه ای به پرونده یاد شده، است.

رییس كل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سووال كه گفته می شود در سال ۸۹ برای این پرونده قرار منع تعقیب صادر شده است ،افزود:بخشی از این پرونده مربوط به شكایت وزارت جهاد كشاورزی بود كه قرار منع تعقیب صادر شد اما در شكایت جدیدی كه منابع طبیعی مطرح كرده است قرار شده رسیدگی شفافی صورت گرفته و تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ شود.

آوایی ابراز امیدواری كرد رسیدگی به این پرونده با سرعت متناسب با اهمیت كیفی و كمی آن طی شود.

وی تاكید كرد: تصمیم داریم یك رسیدگی قضایی دقیقی روی این پرونده صورت گیرد زیرا پرونده یاد شده ارزش آن را ندارد كه آبرو و حیثیت مسوولان نظام به خاطر آن زیر سووال برود.


*** صدور آرای متهمان پرونده بیمه تا ۱۰ روز آینده؛

رییس كل دادگستری استان تهران در ادامه در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر آخرین وضعیت صدور آرای متهمان پرونده اختلاس از شركت بیمه ایران گفت: این پرونده، پرونده سنگینی بود و جلسات متعددی برای محاكمه متهمان آن برگزار شد و به طور طبیعی صدور آرای متهمان آن كار سنگینی است.

آوایی افزود: تا جایی كه اطلاع دارم، هیات قضایی مشغول نوشتن آرای متهمان هستند و طبق صحبتی كه دو روز گذشته با قاضی پرونده داشتم، تا كنون حدود ۲۰ تا ۳۰ صفحه از آرا نوشته شده است اما به دلیل گستردگی پرونده و تعداد زیاد متهمان، صدور نهایی آرا قدری زمان می برد.

این مقام مسوول در دستگاه قضایی كشور پیش بینی كرد طی ۱۰ روز آینده آرای همه متهمان پرونده اختلاس از شركت بیمه ایران صادر شود.

وی همچنین در رابطه با بخش دوم پرونده اختلاس از شركت بیمه ایران گفت: بخش دوم پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده است و مراحل تحقیقاتی خود را در دادسرا طی می كند و به طور قطع اگر تحقیقات تكمیل شود به دادگاه ارسال خواهد شد.

آوایی همچنین در پاسخ به این سووال كه آیا پرونده آقای 'م. ز' یكی از كارخانه داران بزرگ، در تهران بررسی خواهد شد یا خیر گفت: پرونده هم اكنون در تهران است و بحث برگشت آن به جای دیگر تا كنون مطرح نشده است .

گفته می شود این متهم هم اكنون در بازداشت موقت به سر می برد و از نظر اتهامی با متهم اصلی پرونده فساد بزرگ مالی برابری می كند.


کد مطلب: 1217

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/1217/صدور-آرای-متهمان-پرونده-بیمه-10-روز-آینده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir