کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهاروند باید جانشین تاج شود

9 دی 1398 ساعت 14:59

 عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: طبق اساسنامه، بهاروند که نایب رییس دوم است باید قبول مسوولیت کند و تا مجمع خردادماه کار را به عنوان سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال دنبال کند.


 عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: طبق اساسنامه، بهاروند که نایب رییس دوم است باید قبول مسوولیت کند و تا مجمع خردادماه کار را به عنوان سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال دنبال کند.
به گزارش ایرنا، محمود اسلامیان پیش از جلسه هیات رییسه فدراسیون  فوتبال اظهار داشت: از درگاه خداوند برای سلامتی تاج دعا می‌کنیم تا او سلامتی خود را به دست بیاورد. یک بار قبل از جام جهانی این مشکل قلبی برای او به وجود آمد و یک بار هم حالا. فشار زیادی در کار فدراسیون وجود دارد.
وی در ادامه راجع به جانشینی مهدی تاج خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال اساسنامه‌ای دارد که جامع است و به تایید فیفا هم رسیده است. در این مواقع که رییس فدراسیون نتواند مسوولیتش را ادامه دهد، نایب‌ رییس توسط هیات رییسه تفویض اختیار می‌شود و کار پیش می‌رود. طبق اساسنامه، بهاروند که نایب رییس دوم است باید قبول مسوولیت کند و تا مجمع خردادماه کار را دنبال کند.
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره ادعای هادی شکوری که گفته بود امور فدراسیون با او خواهد بود، بیان داشت: دبیر، مسائل اجرایی را دنبال می‌کند و مسائل کلان در اختیار رییس فدراسیون است. در غیاب رییس فدراسیون، نواب رییس مسوولیت را قبول خواهند کرد.
وی درباره شایعه ای که گفته می شود او سرپرست نایب رییس اول شده است گفت: خیر. من عضو هیات‌ رییسه هستم و این موضوع که سرپرست نایب‌ رییس شده باشم، صحت ندارد.
اسلامیان درباره مشکلات بازنشستگی که حیدر بهاروند با آن دست و پنجه نرم می‌کند و اینکه مشکلی برای سرپرستی‌اش به وجود می‌آید یا خیر اذعان داشت: مسوولیت سرپرستی، موقت است و دائمی و اجرایی نیست. حدود چهار ماه انجام وظیفه خواهد کرد و سپس انتخابات برگزار می‌شود. فدراسیون اساسنامه‌ای دارد که در دولت و فیفا تصویب شده و ملاک ما این اساسنامه است. ما به عنوان یک فدراسیون با وزارت ورزش در تعامل هستیم ولی اساس کار بندهایی است که لحاظ شده و مطابق با آن عمل می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که با حضور بهاروند در پست سرپرستی فدراسیون، تکلیف سازمان لیگ چه می‌شود، تصریح کرد: درباره سازمان لیگ بعدا تصمیم‌گیری می‌شود.
اسلامیان در ادامه تصریح کرد: شرایط جسمانی تاج به واقع خوب نیست. متاسفم که برخی از رسانه‌ها مسائلی را مطرح می‌کنند. تاج فوتبالیست بوده و در زمان جنگ جانباز شده است. در دوره ریاست او ما پنج تیم‌مان به جام جهانی رفتند. ۲ بار متوالی به جام جهانی بزرگسالان رسیدیم. ۱۲ جایگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) و فیفا داریم اما فدراسیون کشتی یک کرسی ندارد. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم بیماری به این سختی را اینطور جلوه ندهند. مهدی تاج قلبش را به خاطر این مشکلات به خطر انداخت. پرسپولیس و استقلال مساله دارند. ۷۰ درصد درآمد فوتبال در دنیا از طریق حق پخش است و تلویزیون هم تقصیری ندارد ولی مجلس باید ورود کند. ۱۱ میلیون دلار ما در فیفا بلوکه شده است. پیشنهاد می‌کنم دولت نیمی از این پول را به ما قرض بدهد.
وی در ادامه افزود: مشکل مدیریتی همه جا وجود دارد اما به اعتقاد من ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات فوتبال ما بابت مسائل مالی است. فیفا ۲۰۹ عضو دارد و عمده درآمد همه از قِبل حق پخش است. درآمد انگلیس از این حیث حدود ۲ و نیم میلیون پوند است. امارات و عربستان هم درآمد کلانی از حق پخش دارند. طی برآوردی که فیفا انجام داده است ما باید از حق پخش حدود ۱۵۰ میلیون دلار درآمد داشته باشیم. این یک مساله ملی است و تا زمانی که حل نشود حال و روز فوتبال ما به سمت غیرحرفه‌ای‌گری خواهد رفت. با این شرایط روز به روز حال فوتبال ایران بدتر می‌شود. دولت باید این مساله را به مجلس ببرد و تامین منابع کند. ۱۰ میلیون دلار به همه باشگاه‌ها و تیم‌های ملی قرض داده شود چیز زیادی است؟ درخواست من از رییس جمهوری این است که فوتبال را فقط توپ و دروازه نبیند. فوتبال باعث عزت و افتخار می‌شود. فوتبال در دنیا یک مساله بزرگ است. مقام معظم رهبری در جام جهانی پیام دادند و از تیم ملی فوتبال تجلیل کردند و گفتند «باختید اما کار خودتان را درست انجام دادید.» وقتی بالاترین شخص مملکت روی فوتبال حساسیت دارد باید مشکلات این رشته ورزشی محبوب را حل کنیم. مساله اصلی فوتبال ایران این است که ۷۰ درصد از درآمدش را ندارد.


کد مطلب: 121052

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/121052/بهاروند-باید-جانشین-تاج-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir