کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلسه برای اثبات آلوده نبودن هوای همدان!

1 دی 1398 ساعت 18:09

کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای همدان با حضور همه اعضا به غیر از شهردار برگزار شد تا پاک بودن هوا و نبود آلودگی را به اثبات برسانند.


 کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای همدان با حضور همه اعضا به غیر از شهردار برگزار شد تا پاک بودن هوا و نبود آلودگی را به اثبات برسانند.

پس از چندروز آلودگی هوا و هشدارهای محیط زیست مبنی بر بالارفتن شاخص های آلودگی در همدان، به اصرار محیط زیست کارگروه اضطراری شرایط هوا برگزار شد و اعضای این کمیته متشکل از دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، آموزش و پرورش، هواشناسی، فرمانداری، هلال احمر، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، برنامه و بودجه، مدیریت بحران، دادستانی و پلیس راهور گردهم جمع آمدند.
در ابتدای کارگروه اضطراری شرایط آلودگی هوا، پنجره های سالن جلسات به درخواست مدیرکل مدیریت بحران استانداری باز شد تا مقداری از هوای گرم سالن جلسات خارج شود که بااین کار به جای بستن سیستم های گرمایشی، فضای جلسه به صورت کاملا محسوس با نام جلسه برای حاضران فراهم شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه به نبود شهردار انتقاد کردو در ادامه درخواست حضور نماینده وی را داشت که در پایان جلسه علی ضمیر معاون خدمات شهری به نمایندگی از شهرداری در جلسه حاضرشد.
نکته قابل توجه در این جلسه، تلاش همه مسئولان بر اثبات پاک بودن هوا و نبود آلودگی بود به طوریکه هرکدام از مسئولان در تلاش برای نشان دادن جو آرام و گل و بلبل حوزه خود بود و آنچه در این بین جایی نداشت، سختی تنفس برای بیماران قلبی، بیماران تنفسی، جانبازان شیمیایی و مادران بارداری بود که به علت نشان مثبت دادن عملکرد ادارات، نادیده گرفته می شد و در ادامه این جلسه، محکوم شدن خبرنگاران به سیاه نمایی و جوسازی برای هوای آلوده ای که نباید بیان شود، بیشتر از همه مسائل دردآور بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با انتقاد صریح از خبرنگاران گفت: خبرنگاران بدون اطلاع از قوانین قانون هوای پاک، مدیریت بحران را هدف گیری کرده اند و من به آنها می گویم قبل از هر اظهارنظری ابتدا قانون هوای پاک را بخوانند و عملکرد ما را زیر سوال نبرند چرا که این فقط مسئولیت ما نیست.
معاون امور عمرانی استاندار انتقاد وارد شده را رد کرد و گفت: رسانه ها باید مشکلات را مطرح کنند تا آنها حل شود و شاید کم کاری دبیرخانه باعث انتقاد خبرنگاران شده باشد.


کد مطلب: 120564

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/120564/جلسه-اثبات-آلوده-نبودن-هوای-همدان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir