رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۲ شرکت تسهیلگری گردشگری سلامت از وزارت بهداشت مجوز گرفتند و ۱۸۰ متفاضی دیگر در نوبت اخذ مجوز هستند.
; ?>; ?>
صدور شناسنامه برای ۲۲ شرکت گردشگری
16 آذر 1398 ساعت 10:44
رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۲ شرکت تسهیلگری گردشگری سلامت از وزارت بهداشت مجوز گرفتند و ۱۸۰ متفاضی دیگر در نوبت اخذ مجوز هستند.
رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۲ شرکت تسهیلگری گردشگری سلامت از وزارت بهداشت مجوز گرفتند و ۱۸۰ متفاضی دیگر در نوبت اخذ مجوز هستند.
سعید هاشم زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: یکی از اشکالات مهم حوزه گردشگری سلامت این بود که بازیگران و فعالان این عرصه در بسیاری اوقات شناسنامه دار و مشخص نبودند و لازم بود این فعالان ساماندهی شوند تا زنجیره خدمات گردشگری سلامت تکمیل شود.
وی افزود: بزرگترین ایراد خلا شرکت های تخصصی خدمات گردشگری سلامت بود که کار تبلیغ، اطلاع رسانی درباره توانمندی پزشکی کشور در خارج از کشور و ارائه خدمات ساماندهی شده به بیماران خارجی را ارائه کند. این خلا باعث شده بود که قسمت عمده اطلاع رسانی مراکز درمانی کشور در خارج به دست دلالان انجام شود.
هاشم زاده افزود: خدمات بدون شناسنامه و نامشخص دلالان باعث مشکلات زیادی شده بود حتی گاهی بیماران خارجی به مراکزی ارجاع می شدند که مورد تایید وزارت بهداشت نیست، مساله ای که هنوز هم در مواردی وجود دارد و می تواند اعتبار پزشکی ایران را در دنیا از بین ببرد و به تدریج و در بلندمدت تعداد بیماران خارجی که وارد کشور می شوند، کم می شود.
وی ادامه داد: آیین نامه تشکیل شرکت های تسهیل گری گردشگری سلامت خرداد امسال به امضای وزیر بهداشت رسید و ابلاغ شد. اکنون بر اساس این آیین نامه و شرح وظایف مشخص بین المللی به شرکت های متقاضی مجوز می دهیم تا بتوانند بیماران خارجی را از یک کریدور( مسیر) کاملا مشخص به ایران بیاورند تا بیمار خدمات استاندارد درمانی را دریافت کند و بیمار از مسیر امن به کشور خود برگردد. بعد از آن هم وضعیت بیمار در کشور خودش پیگیری می شود.
رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: معرفی و تبلیغ پزشکان و مراکز پزشکی کشور در خارج از کشور، ارتباط با بیمه های درمانی، نظارت بر امور غیر درمانی بیماران خارجی، اقدامات درمانی و پیگیری بیمار پس از بازگشت در خارج از کشور نیز از جمله فعالیت های شرکت های تسهیلگر در امور گردشگری سلامت است.
هاشم زاده گفت: یکی از اشکالات دیگر صنعت گردشگری سلامت در ایران فقدان آموزش و تربیت نیروی انسانی فعالان این حوزه است، بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، تحصیلات و دانش آموختگی خاصی در این حوزه نداشتند و صرفا به خاطر علاقه و سابقه فعالیت قبلی وارد این حوزه شده بودند. به همین علت یک برنامه آموزشی برای فعالان گردشگری سلامت تهیه و در نهایت به صورت یک کارگاه سه روزه برگزار شد. این برنامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال اجراست و تاکنون چهار دوره این کارگاه در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار شده است
وی ادامه داد: این آموزش ها برای همه علاقه مندان فعالیت در حوزه گردشگری سلامت اعم از کارکنان بیمارستانها یا شرکتهای گردشگری برگزار می شود و با استقبال خوبی هم همراه شده است به طوری که همیشه برای دو یا سه دوره بعدی ظرفیت پذیرش این دوره ها پر است.
کد مطلب: 119579