کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتفاع موج در بوشهر بیش از ۲.۵متر شد

2 آبان 1398 ساعت 18:42

با اعلام هواشناسی بوشهر مبنی بر ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به استان و ناپایداری های جوی، نسبت به وزش تندبادهای لحظه ای و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲.۵ متر در برخی ساعات هشدار داده شده است.


با اعلام هواشناسی بوشهر مبنی بر ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به استان و ناپایداری های جوی، نسبت به وزش تندبادهای لحظه ای و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲.۵ متر در برخی ساعات هشدار داده شده است.
هواشناسی بوشهر در اطلاعیه روز گذشته اعلام کرد که بر اساس بررسی و تحلیل نقشه های پیش یابی جوی از روز شنبه با ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به استان بوشهر، ناپایداری های جوی در سطح استان به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش می یابد. 
زمان شروع این ناپایداری ها از روز شنبه ۴ آبان ماه اعلام شده و نوع مخاطره رگبار پراکنده باران، رعد و برق (گاهی شدید)، وزش تندباد لحظه ای و گاهی ریزش تگرگ است.
منطقه اثر ناپایداری های جوی استان بوشهر اکثر مناطق خصوصا مناطق شمالی و مرکزی  و سواحل استان بوده و زمان پایان آن روز سه شنبه ۷ آبان ماه است. 
از ترددهای دریایی خودداری شود
هواشناسی بوشهر با اعلام اثر این مخاطره که شامل وزش تندباد لحظه ای و افزایش ارتفاع موج دریا، گاهی گرد و خاک، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها است، توصیه کرده از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری شود. همچنین در هنگام وزش تندباد از ترددهای دریایی خودداری شود.
 پیرو اطلاعیه روز گذشته (چهارشنبه ۹۸/۸/۱) و با توجه به تقویت متناوب ناپایداری های جوی و دریایی در ساعاتی از روز شنبه ۹۸/۸/۴ تا ساعات ابتدایی روز سه شنبه ۹۸/۸/۷ نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها عمدتاً در مناطق شمالی و مرکزی استان (به ویژه در شهرستان های دیلم، گناوه، دشتستان، بوشهر و بخش هایی از شهرستان های تنگستان و دشتی) هشدار داده شده است. 
همچنین نسبت به وقوع طوفان تندری همراه با رعدوبرق با احتمال ریزش تگرگ به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان و وزش تندبادهای لحظه ای با سرعتی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت بر روی خشکی و همچنین بر روی دریا و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲.۵ متر در برخی ساعات هشدار داده شده است. 


کد مطلب: 117074

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/117074/ارتفاع-موج-بوشهر-بیش-۲-۵متر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir