کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل بانک کارآفرین تصریح کرد:

تنوع‌بخشی به سبدتسهیلات بانکی

16 شهريور 1398 ساعت 12:45

حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین با روسای شعب بانک در سراسر کشور گفتگو کرد.


 
حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین  با روسای شعب بانک در سراسر کشور گفتگو کرد.
 

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این نشست که در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی این بانک و با حضور عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی، خورسندی معاون مدیرعامل در امور ارزی و بین‌المللی، مدیران ارشد ستادی و روسای شعب تهران برگزار شد، تهرانفر با روسای شعب سراسر کشور گفتگو کرد.
وی افزود: یکی از دلایل انباشت مطالبات غیرجاری در بانک‌ها و از جمله بانک کارآفرین این است که طی سال‌های زیادی تسهیلات اعطایی در قالب عقود مشارکتی بوده است. خوشبختانه در حال حاضر سیاست‌گذاری‌ها به سمت اعطای تسهیلات در قالب عقود مبادله‌ای و اقساطی سوق پیدا کرده است.
وی تأکید کرد: به نظر بنده ترکیبی از اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود مختلف می‌تواند خواسته‌های مشتریان را تأمین کند. در نتیجه بانک نیز در مسیر روبه رشدی قرار می‌گیرد و دچار مشکلات کمتری می‌شود. تنوع در سبد پرتفوی تسهیلات در صورت عدم تعهد و مسئولیت مشتری، بانک را با آسیب و ضرر کمتری مواجه خواهد کرد.
تهرانفر با اشاره به تأمین نیرو برای شعب تصریح کرد: با توجه به نیاز شعب و با برگزاری آزمون استخدامی در مرداد ماه سال جاری، برنامه‌ریزی برای استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید در حال انجام است.
وی با تشریح وضعیت اقتصادی کشور و همچنین صنعت بانکداری خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های کلی کشور در جهت کاهش نرخ سود سپرده بانک‌ها می‌باشد و بانک مرکزی و سیاستگذاران اقتصادی دولت بر این مسئله تأکید دارند. درخواست من به‌ویژه از همکاران شعب این است که شرایط کلی موجود را برای مشتریان خود تبیین و تشریح کنند. اگر مشتریان وفادار بانک از شرایط حساس و دشوار فعلی مطلع شوند، قطعاً در کنار ما خواهند ماند و از این بحران‌ها به‌سلامت عبور خواهیم کرد.
تهرانفر با تأکید بر برنامه‌ریزی برای کاهش مطالبات غیرجاری بانک خاطرنشان کرد: تمامی همکاران در صف و ستاد باید در خصوص تسهیلات اعطایی با دقت نظر بیشتری عمل کنند تا بانک به مشکلات کمتری دچار شود. همچنین لازم است تا پرونده‌های مطالبات معوق در تمامی شعب در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به بروز و ظهور فناوری‌های جدید، مشتریان درخواست خدمات متفاوت و بسیار پیشرفته‌تری متناسب با تغییرات ایجاد شده دارند. این طبیعی است که تمام بانک‌ها متناسب با این روند، خدمات جدید و تکمیلی را به مشتریان ارائه دهند.
تهرانفر افزود: خوشبختانه در مدیریت فناوری اطلاعات بانک، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خوبی برای تقویت و بهبود زیرساخت‌ها فراهم ‌شده است که با تلاش همکاران در این حوزه، این روند رو به بهبود است و با سرعت خوبی به‌پیش خواهد رفت.
مدیرعامل با تقدیر از تلاش‌های کارکنان گفت: به نظر بنده اقدامات، فعالیت‌ها و چشم‌انداز بانک باید به‌طور مرتب رصد و تحلیل شود. درواقع زمان حال چراغ راه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در تمامی بخش‌ها است. باید نقاط ضعف را بررسی و رفع کنیم و نقاط قوت را نیز بهبود بخشیم و تقویت کنیم. در غیر این صورت بانک کارآفرین به عنوان یک موسسه انتفاعی، به اهداف مالی خود دست پیدا نخواهد کرد.
مدیرعامل بانک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد کلی بانک خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران سال 1398 سال مالی بهتری به لحاظ عملکرد می‌باشد. شاخص‌ها در بخش‌هایی رشد و افزایش داشته، اما باید یادآوری کنم که زحمات برخی همکاران در بعضی از شعب بسیار چشم‌گیرتر و مشهودتر است و کارنامه درخشان‌تری نسبت به سایر شعب ارائه داده‌اند. بنده به‌صورت روزانه عملکرد شعب را رصد می‌کنم و در جریان جزئیات آن قرار می‌گیرم. خوشبختانه برخی از شعب عملکردی بالاتر از انتظار ارائه دادند. این روند نشان می‌دهد که همکاران در این شعب با زحمات بسیار در صدد جذب منابع و سودآوری حرکت کرده‌اند.
بر اساس این گزارش این گفتگو به صورت زنده و از طریق ویدئو کنفرانس، برای روسای شعب سایر شهرستان‌ها پخش شد.


کد مطلب: 114280

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/114280/تنوع-بخشی-سبدتسهیلات-بانکی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir