کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین بهترین گزینه برای پروژه‌های نفتی!

30 مهر 1391 ساعت 9:12

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه چینی‌ها بهترین گزینه برای اجرای پروژه‌های نفتی به ویژه میدان نفتی آزادگان است، گفت: به دلیل اینکه پیمانکاران داخلی با مشکلاتی مواجهند نمی‌توانیم پروژه‌های توسعه میادین نفتی را به آن‌ها واگذار کنیم.


جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌وگو با خانه ملت در آستانه بازدید از مناطق نفتی جنوب کشور، تصریح کرد: در شرایط کنونی به علت تحریم‌های گسترده نفتی علیه کشورمان، بهره گیری در طرح‌های عمرانی از چینی‌ها از سر ناچاری است.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی حوزه سرمایه‌گذاری خارجی کشورهایی همچون چین و روسیه فعال هستند که روسیه امتحان خود را پس داده است از طرف مقابل شرکت‌های داخلی هم با محدودیت‌هایی مواجه هستند و توانایی قبول پیمانکاری پروژه‌های داخلی را ندارند.
وی با تأکید بر اینکه باید با تخلفات و کم‌کاری‌های پیمانکاران خارجی برخورد جدی کرد، تصریح کرد: هم وزارت نفت و هم مجلس نظارت‌های خود را برای توسعه پارس جنوبی افزایش می‌دهند.
جعفری بنه خلخال با یادآوری اینکه کمیسیون انرژی مجلس این هفته از مناطق نفت خیز جنوب بازدید خواهد داشت، یادآور شد: در این بازدید آمار دقیقی از آخرین وضعیت پروژه‌های نفتی برآورد خواهد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس اولویت اصلی وزارت نفت را ساماندهی طرح‌های توسعه پارس جنوبی برشمرد و گفت: هرچند مجلس و بدنه دولت بر حمایت حداکثری از توان و تولید داخلی تأکید دارند ولی استفاده از پیمانکاران داخلی در شرایط کنونی بهترین انتخاب است.
پس از کاهش سهام کنسرسیوم شرکت‌های ژاپنی در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی، سهام بخش عمده ای از قرارداد توسعه بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی ایران و عراق به شرکت CNPCIچین واگذار شده است.
برای توسعه این میدان مرزی در قالب ۲ فاز و تحقق تولید روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت به حدود ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید نیاز است که تاکنون طرف چینی حدود ۲۰۰ میلیون دلار (۶/۱ درصد از کل سرمایه‌گذاری) برای انجام مطالعات مهندسی و تدوین طرح جامع توسعه میدان سرمایه‌گذاری کرده است


کد مطلب: 11350

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/11350/چین-بهترین-گزینه-پروژه-های-نفتی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir