آمار ترافیک مرسولات پستی در سال ۱۳۹۷، بیش از ۳۶۷ میلیون است که البته در مقایسه با سالهای گذشته نشان از کاهش ارسال مرسولات پستی دارد.
آخرین وضعیت ترافیک مرسولات پستی ایران
26 خرداد 1398 ساعت 11:04
آمار ترافیک مرسولات پستی در سال ۱۳۹۷، بیش از ۳۶۷ میلیون است که البته در مقایسه با سالهای گذشته نشان از کاهش ارسال مرسولات پستی دارد.
آمار ترافیک مرسولات پستی در سال ۱۳۹۷، بیش از ۳۶۷ میلیون است که البته در مقایسه با سالهای گذشته نشان از کاهش ارسال مرسولات پستی دارد.
به گزارش ايسنا، محیط پست در خلال دو دههی اخیر تغییرات زیادی داشته و همانطور که مسؤولان معتقدند جنبههای زیست اجتماعی بشر دچار تغییرات زیادی شده و بخش سنتی پست را دچار تغییراتی کرده است. همچنین ظهور فناوریهای جدید الکترونیکی و همهگیر شدن اینترنت و تلفن همراه در کنار مقرراتزدایی در عرصه پست، تأثیری عمیق بر سازمانهای پستی گذاشته و حضور پست را در بخشهای سنتی کمرنگتر کرده است.
پست در دنیا به جهت نیاز مردم، مأموریتهای جدیدی را برای خود تعریف کرده است. زیرا در حال حاضر شاید کمتر کسی از ارسال نامه برای رساندن پیام خود به مخاطب استفاده کند و این موجب شده مرسولات پستی محدود به فرستادن کالا شود و همین موضوع تا حد زیادی موجب کاهش مرسولات پستی شده است. به همین دلیل و از آنجا که با توسعه شبکههای ارتباطی، سهم پست در حال کاهش است، بر اساس تاکید اتحادیه جهانی پست و با توجه به زیرساختهای موجود، پست باید مأموریتهای جدیدی برای خود ایجاد کرده و به سه بعد فیزیکی، الکترونیکی و بعد مالی دست یابد.
آمار ارائهشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی است که در سال ۱۳۹۴، ترافیک مرسولات پستی ۶۷۲ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۸۷ بوده است. این عدد در سال ۱۳۹۵ به ۴۹۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۱۱۱ و در سال ۱۳۹۶ به ۴۷۶ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۵۹ رسیده است. مطابق آخرین آمار منتشره در وبسایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آمار ترافیک مرسولات پستی تا پایان سال ۱۳۹۷، ۳۶۷ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۲۴۰ بوده است. این آمار با توجه به سالهای گذشته، نشان از کاهش ترافیک مرسولات پستی دارد.
البته همانطور که تقریباً بخش اعظمی از کسبوکارهای سنتی با توسعه ارتباطات الکترونیک به سمت الکترونیکی شدن رفتهاند و کسبوکارهایی که نتوانستند این مسیر را بهدرستی طی کنند، عرصهی رقابت را به رقبای الکترونیکی خود واگذار کردند، این موضوع نشان میدهد با گذر زمان، شرکتها باید به ارائه محصولات مطابق با فناوریهای جدید بپردازند تا از این قافله عقب نمانند.
کد مطلب: 109515