کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیلاب راههای روستاهای بجنورد را مسدود کرد

22 ارديبهشت 1398 ساعت 18:44

معاون امور بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بارش باران و تگرگ و وقوع سیل در راز و جرگلان، دیشب 30 واحد مسکونی روستایی این شهرستان را به صورت کامل تخریب کرد.


معاون امور بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بارش باران و تگرگ و وقوع سیل در راز و جرگلان، دیشب 30 واحد مسکونی روستایی این شهرستان را به صورت کامل تخریب کرد.
علی روحانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده خسارات وارده به منازل مسکونی از روستاهای بک پولاد و باغلق گزارش شده است.
وی با تاکید بر ضرورت بازسازی این منازل، افزود: بازسازی این واحدهای مسکونی از حمایت های دولت برای ساخت بهره مند می شود.
وی افزود: برای بازسازی هر واحد خسارت دیده روستایی 400 میلیون ریال تسهیلات ساخت، 150 میلیون ریال تسهیلات معیشتی و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود. 

* خسارت سیل به راه ها 
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای راز و جرگلان هم از آسیب سیل دیشب به راه های روستایی این شهرستان خبر داد و افزود: سیلاب 2 دستگاه پل و 300 متر دیوار ساحلی جاده ها را تخریب کرد.
رسول ضیغمی مقدم اظهار داشت: اکنون تردد اهالی روستاهای کرولی و آرمادلی با ساخت راه فرعی جایگزین و تسطیح آن، میسر شده و در حال ساخت راه فرعی از مسیر مزارلق برای دسترسی به روستای آرمادلی هستیم.

* بسته شدن راه ارتباطی 25 هزار روستایی 
فرماندار راز و جرگلان هم گفت: بارندگی و سیلاب دیشب، مسیر عبوری 25 هزار نفر از اهالی روستاهای بخش مرکزی و جرگلان این شهرستان را قطع و بخشی از محورهای اصلی منطقه را نیز تخریب کرده است.
محمد زارعی بارش دیشب را بسیار شدید توصیف کرد و افزود: شدت سیل دیشب از سیلاب های دو ماه اخیر بیشتر بود و همین امر موجب خسارت های زیادی به ابنیه و راه های اصلی و روستایی شد.
فرماندار شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: 70 واحد مسکونی در بک پولاد و جرگلان با آب گرفتگی منازل مواجهند و تلاش داریم مشکلات این خانواده ها به سرعت رفع شود. 
هواشناسی خراسان شمالی هم از امروز بعدازظهر تا شب، وزش باد در برخی مناطق باد شدید، افزایش ابر و در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ بویژه در مرکز و جنوب استان پیش بینی کرده است.
براساس این گزارش در سیل ها و بارندگی های امسال، حدود هفت هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان خسارت دیده است. 


کد مطلب: 107588

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/107588/سیلاب-راههای-روستاهای-بجنورد-مسدود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir