کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد کومپائوره از سخنان اولاند

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 24 مهر 1391 ساعت 7:50

در حالی که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه سطح دموکراسی در جمهوری دموکراتیک کنگو را کاملا غیر قابل قبول خوانده است،بلز کومپائوره رییس جمهور بورکینافاسو اظهارات اولاند را بر اساس واقعیت ندانست


وی در این خصوص گفت:«تا آنجا که من می دانم اولاند انسانی بی نزاکتی نیست، اما احساس می کنم در این پیام واقعیت های این کشور (کنگو) در نظر گرفته نشده است.» کومپائوره خاطر نشان کرد کشور کنگو که به تازگی سال ها جنگ را پشت سر گذاشته است در آغاز روند برقراری دموکراسی در این کشور است.
رییس جمهور بورکینافاسو اخیرا در کنفرانس فرانکوفونی در کینشازا شرکت کرده است. کومپائوره در واکنش به سخنان اولاند که وضع دموکراسی در کنگو را از نظر حقوقی ، دموکراسی و به رسمیت شناختن مخالفان غیرقابل قبول دانسته بود، از ژوزف کابیلا همتای کنگویی خود دفاع کرد و گفت:« شاید بتوان این موضوع را در چارچوب درخواست برای تلاش دانست، اما باید این موضوع با احترام به این افراد همراه باشد. زیرا این افراد تلاش خود را برای تحقق دموکراسی در کشوری که جنگ با مشکلات همه جانبه را پشت سرگذاشته است، به کار گرفتند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وی افزود:«باید به این موضوع اذعان کرد که برخی تلاش ها و مشکلاتی نیز وجود دارد. من معتقدم آنچه معمولا در فرانسه نادیده گرفته می شود، اذعان کردن به واقعیات قاره آفریقا و در نظر گرفتن آنها است.»


کد مطلب: 10673

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/10673/انتقاد-کومپائوره-سخنان-اولاند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir