کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناراحتی عباس از رفتن اولمرت

23 مهر 1391 ساعت 20:25

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با تعدادی از اعضای پارلمان اسرائیل گفت در صورتی که نخست وزیر سابق اسرائیل دو ماه دیگر در قدرت مانده بود، توافقنامه صلح امضا می‌شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»،‌ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با اعضای کنست اسرائیل در رام‌الله گفت اگر«ایهود اولمرت» [نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی] دو ماه دیگر در قدرت می‌ماند توافقنامه صلح امضا می‌شد.

سخنان محمود عباس ۳ ماه مانده به انتخابات پارلمانی اسرائیل مطرح می‌شود. از سویی احزاب مخالف کابینه اسرائیل در تلاش هستند تا ایهود اولمرت را در مقابل بنیامین نتانیاهو برای تصدی پست نخست وزیری معرفی کنند.

عباس در این دیدار با ۲۰ عضو کنست همچنین فعالان و شهردارانی از احزاب کادیما، کارگر، مرتز و لیکود گفت‌وگو کرد.

مهمترین موضوعی که در این جلسه مطرح شد، انتخابات ماه ژانویه در اسرائیل است اما عباس تاکید کرد این موضوع به اسرائیل مربوط است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار گفت: در دوران اولمرت ما موفقیت‌هایی داشتیم. در آن دوران به توافقی نرسیدیم اما به تفاهماتی درباره بسیاری از موضوعات اصلی رسیدیم. وقتی اولمرت رفت، نتانیاهو آمد و از پذیرش تفاهمات امتناع کرد و اصرار کرد که باید تمامی این تفاهامات را از ابتدا آغاز کنیم. ما با آن موافقت نکردیم. نتانیاهو طرح دو دولت را نابود کرد.

عباس گفت که ارتباط با اولمرت را همچنان حفظ کرده است و دو هفته پیش و زمانی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بوده، با وی تلفنی صحبت کرده است.


کد مطلب: 10639

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/10639/ناراحتی-عباس-رفتن-اولمرت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir