کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاشیه های تصویری نشست رسانه ها و انتخابات

18 آبان 1394 ساعت 23:43


نشست تخصصی رسانه ها و انتخابات، عصر امروز (دوشنبه) در تالار گفتگوی نمایشگاه مطبوعات برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در این نشست تخصصی، مصطفی کواکبیان مدیر مسوول روزنامه مردم سالاری، هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و محمد علی وکیلی مدیرمسوول روزنامه ابتکار، به بحث درباره موضوع رسانه ها و انتخابات پرداختند که با استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه مواجه شد. آنچه می بینید، گزارش تصویری اختصاصی فریادگر از این نشست تخصصی است. عکسها : یغما فشخامی – فریادگر 

تک تک آرا مردم در زندگیشان موثر است


دبیرکل حزب مردم سالاری، تک تک آرای مردم در انتخابات آتی مجلس را در زندگیشان تاثیرگذار ارزیابی کرد و خواستار اطلاع رسانی دقیق و بی طرفانه رسانه ها در این مورد شد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مصطفی کواکبیان در نشست «رسانه ها و انتخابات» که با حضور محمد علی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار و هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در محل تالار گفتگوی شماره ٢ نمایشگاه مطبوعات برگزار شد به تشریح وظایف رسانه ها در قبال انتخابات پرداخت.
کواکبیان با تاکید بر ترغیب مردم به مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: تک تک آراء مردم می تواند در مسیر زندگی شان موثر باشد.
وی با بیان اینکه هرچه انتخابات گسترده تر باشد، نهاد برآمده از انتخابات می تواند رسیدگی بهتری به مطالبات و خواسته های مردم داشته باشد، ابراز داشت: نامزدهای انتخاباتی که با آراء بالای مردم روی کار می آیند قطعا از اقتدار بیشتری نیز برخوردار خواهند بود.

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری با تاکید بر اینکه افزایش مشارکت مردم می تواند ضریب امنیت ملی را افزایش دهد، افزود: مطبوعات می توانند مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند.

کواکبیان در ادامه سخنان خود بر دقت بر اطلاع رسانی تاکید و تصریح کرد: اصل اطلاع رسانی باید دقیق و بی طرفانه باشد.

وی شایسته سالاری و شایسته گزینی را از جمله اصول کار مطبوعات در انتخابات عنوان و اضافه کرد: مطبوعات باید معیارهای دقیق انتخابات را برای مردم مشخص کنند و مردم را به سوی انتخاب صحیح رهنمون باشند.

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری، اظهار داشت: مطبوعات باید دقت داشته باشند که نهادهای اجرایی به چه میزان به وظایف خود عمل و از حقوق نامزدها دفاع می کنند.

در ادامه این نشست محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار با بیان اینکه توسعه سیاسی به توسعه ارتباطات منوط است، ادامه داد: توسعه ارتباطات مقدمه مشارکت سیاسی است.

وی گفت: اگر مطبوعات ما پویا، فراگیر و چابک باشند به ارتقای مشارکت مردم در انتخابات کمک شایانی خواهند کرد.

وکیلی با اشاره به عدم حضور و مشارکت تعدادی از رسانه ها در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، بیان داشت: امروز جمعی از رسانه های مدعی اصولگرایی در نمایشگاه حضور ندارند و این جای تاسف دارد .

وی درادامه افزود: نمایشگاه مطبوعات در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برپا شد و این مسئله می تواند با تضارب آراء و زمینه شکل گیری منطقی برای مشارکت مردم همراه باشد.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار ادامه داد: غیبت برخی رسانه های مدعی دلواپسان در نمایشگاه مطبوعات می تواند نشان از بی اعتنایی آن ها به امر انتخابات باشد.

وکیلی نمایشگاه مطبوعات را خانه مطبوعات و رسانه ها عنوان کرد و گفت: یک رسانه هرگز با خانه خود قهر نمی کند.


کد مطلب: 52302

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/gallery/52302/1/حاشیه-های-تصویری-نشست-رسانه-انتخابات

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir