۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۵
روزنامه آزادليق:

شركت نكردن الهام علي‌‌اف در اجلاس تهران اقدامي نسنجيده بود

تيره بودن مناسبات ايران با غرب به عنوان يكي از دلايل خودداري الهام علي‌ِاف از شركت در اجلاس غيرمتعهدها در تهران اعلام شد و به عبارتي، الهام علي‌اف كه مايل به تيره كردن مناسبات با غرب نيست، از شركت در اجلاس جنبش غير متعهدها كه يك بلوك ضد غربي محسوب مي‌شود، خودداري كرده است.
به نوشته روزنامه آزادليق، چاپ جمهوري آذربايجان، رحيم حاجي‌اف، كارشناس سياسي گفته است با توجه به اين‌كه عضويت در جنبش غير متعهدها بر خلاف منافع آذربايجان و در راستاي منافع هيات حاكمه بوده است، خودداري الهام علي‌اف از سفر به ايران جهت شركت در اجلاس غيرمتعهدها اقدامي نسنجيده است.

به گفته اين كارشناس پيداست كه الهام علي‌اف درست در بحبوحه برگزاري اين اجلاس با دوست خود لوكاشنكو، رييس جمهوري بلاروس تماس گرفته و سفر وي به بلاروس با عجله ترتيب داده شده است.

به عقيده اين كارشناس، مساله‌اي كه نياز به مذاكره داشته باشد، بين آذربايجان و بلاروس وجود ندارد و الهام علي‌اف با انجام چنين سفري صرفا نشان مي‌دهد كه قصد حفظ مناسبات خود با اين رديف از كشورها را داشته و نزديكي چنداني با غرب ايجاد نخواهد كرد و از سوي ديگر، ظاهرا مي‌خواهد نشان بدهد كه به دليل تيره بودن مناسبات ايران با جهان غرب از سفر به تهران خودداري كرده است.
کد مطلب: 5140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *