۰
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰

پاریس علیه تل‌آویو؟

وزیر خارجه فرانسه که هفته گذشته به غرب آسیا سفر کرده بود گفت: وضعیت انسانی غزه قابل قبول نیست.
پاریس علیه تل‌آویو؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،استفان سگورنه، وزیر امور خارجه فرانسه، که یک هفته پیش به خاورمیانه سفر کرده بود، اعلام کرد که پاریس باید درک کند که پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جامعه رژیم صهیونیستی دیگر همان جامعه سابق نیست.براساس گزارش النشره، او در ادامه مدعی شد: من تا زمانی که آنجا نبودم کاملا متوجه این موضوع نبودم. وظیفه من است بفهمم که شوک اسرائیلی‌ها واقعی است.

او در مصاحبه‌ای به روزنامه Ouest France تاکید کرد: وضعیت غزه غیرقابل توجیه است، وضعیت انسانی غزه امروز فاجعه‌بار و غیرقابل قبول است.سگورنه در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان به رسمیت شناختن کشور فلسطین، اعلام کرد: هیچ تابویی در این سطح وجود ندارد و مهم این است که این کشور نور را ببیند.

استفان سگورنه پیش از این گفته بود رژیم صهیونیستی را نمیتوان با وجود کشتار کودکان، زنان و سالخوردگان، حمله به‌کادر درمان، حمله به بیمارستان‌ها، مجازات دسته جمعی و... به جنایت جنگی متهم کرد!

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ۲۴اکتبر، بیش از دو هفته پس از شروع درگیری و پس از دیگر روسای اروپایی مانند اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، به اراضی اشغالی سفر کرد. 

کد مطلب: 211456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *